گرمای حضور یخ اسفندماه را شکست/کُردها همیشه پای انقلاب هستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: با نگاهی به دفتر قطور تاریخ از آن دریافت می‌شود که کردها تا قبل از انقلاب اسلامی مورد ظلم و هجمه دشمنان داخلی و خارجی قرار گرفته، از ظلم روس‌ها گرفته تا نفوذ نیروهای انگلیسی در زمان جنگ جهانی اول در منطقه غرب ایران و کردنشین و از همه بدتر جنگ رضا قُلدر با عشایر کُرد و تبعید آنها به دور افتاده‌ترین نقاط ایران نمونه‌ای از ظلم‌های آشکار بر آنان است.

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به کردها به عنوان مردمانی غیور جایگاه ویژه ای بخشیده شد و در مقابل این جایگاه ویژه کردها ثابت کردند در حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستادگی خواهند کرد.

در همان روزهای نخستی که کردها جایگاهی حقیقی‌شان را تجربه می‌کردند امتحانی سخت در غرب کشور با هدف ضربه مهلک به انقلاب اسلامی برای کردها رقم خورد، که تشکیل پیشمرگان کرد با هسته مردمی و خودجوش شاید نتیجه‌ای بود که هیچ‌گاه کسی به آن فکر نمی‌کرد؛ جمعی از کردهای بومی با تلفیق نیروهای پاسدار زیر چتر حمایت شهید بروجردی ضرباتی بر پیکره جریان باطل ضدانقلاب در غرب و شمال غربی وارد کردند که در تاریخ تا ابد یادگار بماند.

گرمای حضور یخ اسفندماه را شکست/کُردها همیشه پای انقلاب هستند

امروز که ایران سرتاسر در تب و تاب برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری است؛ مردم غیور کَرد نیز با حضور در پای صندوق‌های اخذ رأی آماده خلق حماسه‌ای دیگر هستند.

صف‌های رأی دهندگان به ویژه در حوزه انتخابیه اورامانات (پاوه، روانسر، ثلاث باباجانی و جوانرود) و حضور زن و مرد، پیر و جوان کُرد را نشان می‌دهد که همه آمده‌اند تا در پای صندوق‌های رأی، انگشت انتخاب را بر خاطره‌های ماندگار این آب و خاک حک کنند.

امروز با سواد و بی‌سواد انگشت‌شان را به جوهر انتخاب آغشته می‌کنند تا آینده شهر، استان و کشور خود را بسازند، آینده‌ای که با تک تک رای‌های مردم رقم می‌خورد و شکوه اقتدار را به مردم این دیار هدیه می‌دهد.

۱۷۵ واجد شرایط اخذ رأی در حوزه انتخابیه اورامانات

علیرضا حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: از صبح امروز جمعه ۱۱ اسفند تعداد ۲۴۷ شعبه اخذ رأی برای رأی گیری در کل شهرها و روستاها و اماکن حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات فرآیند اخذ رأی را در این حوزه انتخابیه آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در حوزه انتخابیه پاوه و اورامانات ۱۷۵ هزار نفر واجد شرایط و دارای حق رأی برای دخالت در سرنوشت خود هستند.

گرمای حضور یخ اسفندماه را شکست/کُردها همیشه پای انقلاب هستند

فرماندار شهرستان پاوه و رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه اورامانات، تصریح کرد: بسترهای لازم، تجهیزات و اقلام انتخاباتی و تعرفه اخذ رأی مورد نیاز رأی در حوزه انتخابیه به تعداد مورد نیاز در شهرستان‌های حوزه انتخابیه توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۴ هزار و ۸۴۰ نفر عوامل اجرایی و سایر دست اندرکاران و هیأت‌های نظارت، بازرسی و نیروهای تأمین امنیت شعب در کلیه شهرها و روستا در ۴ شهرستان در حال برگزاری فرآیند اخذ رأی هستند.

شکوه حضور در روستاهای مرزی

شعبات اخذ رأی حتی در دورترین روستاها برای دریافت رأی مردم آماده است.

گرمای حضور یخ اسفندماه را شکست/کُردها همیشه پای انقلاب هستند

روستای بیرواس نقطه صفر مرزی بخش نوسود از روستاهایی است که شعبه اخذ رأی در آن مستقر است و مردم این روستا با حضور با شکوه در حال تصمیم گیری برای سرنوشت ۴ ساله خود در مجلس هستند.

دیدگاهتان را بنویسید