چگونه یک سناریو و متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام بنویسیم؟


نوشتن متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام یکی از پراهمیت‌ترین بخش‌ها برای پیشرفت در این پلتفرم است. اما برخی از افراد به تبلیغات هیچ اعتقادی ندارند و کاملا بر این باورند که تبلیغ‌کردن دور ریختن پول است.

در این راستا باید بگوییم کسی که تبلیغات را متوقف می‌کند تا پولش را صرفه جویی کند، مانند شخصی است که ساعت را متوقف می‌کند تا مراقب زمانش باشد!

اینستاگرام بیشتر از 100میلیون کاربر دارد که تقریبا چیزی حدود چند 10میلیون از آن کاربران، ایرانی هستند. بدون شک همه این افراد خریدار بالقوه‌ای هستند که در آینده نه‌چندان دور مشتری شما خواهند شد. بنابراین، نباید اهمیت تبلیغ را در این پلتفرم جهانی دست کم گرفت.

رونیکس

تبلیغات و تاثیر رشد چند برابری در اینستاگرام

اگر به‌دنبال پیشرفت مالی در اینستاگرام هستید، باید بدانید که داشتن یک متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام مانند شاه‌کلیدی است برای پیشرفت و رسیدن به ثروت.

ترکیب محتوای خوب و باکیفیت، همراه با تبلیغات و بازخورد عالی می‌تواند آینده شما را تضمین کند و سرعت پیشرفت برندتان را بالا ببرد. اما برای تبلیغ‌دادن عجله نکنید، چراکه برای بازخورد بیشتر، چند نکته طلایی وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید.

4 قدم طلایی که قبل از تبلیغات باید رعایت کرد!

اگر به‌دنبال تبلیغ پیج خود هستید و می‌خواهید بازدهی بالایی از تبلیغاتی که سفارش داده‌اید داشته باشید، 4 قدم اساسی وجود دارد که می‌توانند به شما کمک کنند:

  • زیرساخت پیج خود را کامل کنید: قبل‌از اینکه به‌سراغ تبلیغات بروید، باید پیج خود را از همه نظر کامل کنید. شما باید بایو و عکس کاور پیج خودتان را آماده کرده باشید و همچنین حداقل 10 پست و ریل، 5 هایلایت استوری برای زیرساخت پیج نیاز دارید. در نظر داشته باشید که اگر پیج شما آماده تبلیغات نباشد و زیرساخت مناسبی نداشته باشد، اگر بهترین تبلیغات را هم سفارش دهید، پول خود را به نوعی دور ریخته‌اید، چراکه جذب فالور و فروش نخواهید داشت.
  • خط فکری برند خود را مشخص کنید: بله! هنوز هم وقت آماده‌کردن متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام نیست. چون در این مرحله باید هدف خود را از تبلیغات مشخص کنید. آیا هدف شما جذب فالور است یا معروف شدن برندتان؟ شاید هم هدف شما فروش 2برابری باشد.
  • پیداکردن پیجهایی همراستا با هدف تبلیغ: فرقی ندارد هدف شما جذب فالور است یا فروش. برای هر هدفی، پیج مخصوصی وجود دارد. برای مثال، اگر دنبال فروش هستید، بهتر است سراغ پیج‌های بلاگرهایی بروید که تاثیر زیادی روی مخاطب دارند و با مخاطب‌های خود دوست هستند.

برای شروع تبلیغ در اینستاگرام می‌توانید با بلاگرهایی که فالور کمتری دارند، همکاری کنید.

اگر هدف جذب فالور بیشتر است، می‌توانید با پیج‌های مجله‌ای، روزمرگی یا انگیزشی تبلیغ بروید؛ این پیج‌ها به‌دلیل ویو بالایی که دارند، برای شما جذب فالور خوبی به‌همراه خواهند داشت.

اگر هدف معروف‌شدن و برندسازی است، افراد مشهور بهترین گزینه هستند، مثل بلاگرهای طنز. این نوع تبلیغ مناسب کمپانی‌های بزرگی است که فروش و مخاطب خود را دارند و اکنون به‌دنبال شهرت بیشتری هستند.

  • بهدنبال متن مناسب برای تبلیغ پیج در اینستاگرام باشید: این کار به شما کمک می‌کند جذب و فروش‌تان مطابق با میل شما پیش برود.

انواع تبلیغات در اینستاگرام

ایمان داشته باشید که اگر تبلیغات را درست و اصولی انجام دهید، می‌توانید به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری روی آن حساب کنید. اما قبل‌از اینکه یک تبلیغات درست و اصولی انجام دهید، باید با انواع تبلیغات آشنا شوید:

  • تبلیغات اینستاگرام: اولین تبلیغی که وجود دارد، تبلیغ پولی اینستاگرام است. پرداخت این تبلیغات با دلار بوده، این تبلیغات به‌علت محدودیت‌های داخلی در ایران کاربرد ندارد.
  • تبلیغات اسپانسری: این نوع تبلیغات برای برخی از کسب‌وکارها می‌تواند کارآمد و مفید باشد. تبلیغات اسپانسری با برگزاری کمپین به‌وجود می‌آید. به‌طوری که شرکت یک مسابقه برگزار می‌کند و به‌عنوان جایزه برنده، یک ماشین 206 می‌گذارد. این تبلیغ دارای شرایط خاصی است، مثلا کاربر باید 20 پیج دیگر را فالو کند و زیر 10 پست آخر تعامل داشته باشد.

این نوع تبلیغات تنها مزیتی که دارد این است که به یک‌باره تعداد فالور شما افزایش پیدا می‌کند، اما بعداز پایان مسابقه یک‌باره افت سنگین فالور را تجربه خواهید کرد.

  • تبلیغات اینفلوئنسری: در این نوع تبلیغات افراد معروف از محصولی استفاده می‌کنند و نظر خود را دررابطه‌با آن کالا می‌دهند و آدرس سایت یا پیج فروشنده را در پست و اکثرا در استوری خود تگ می‌کنند.

اما برای کسانی که یک پیج تازه‌کار دارند، اصلا عاقلانه نیست که به اینفلوئنسر و بلاگرهای بزرگ تبلیغات خود را بدهند. برای شروع درست‌تر است که تبلیغات خود را به میکرو اینفلوئنسرها سفارش دهند.

  • تبلیغات گسترده: برای سفارش تبلیغات گسترده اینستاگرام شما یک بنر، ویدیو، رشته استوری، کپشن یا متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام تدارک می‌بینید و داخل پیج‌های مختلف منتشر می‌کنید. یکی از مزیت‌هایی که تبلیغات گستره دارد جذب فالور هدف بالا است.

شما می‌توانید با هزینه خیلی کم کار تبلیغ خود را انجام دهید و فالور بالا و هدفمند به‌دست بیاورید.

بهترین نوع تبلیغات در اینستاگرام کدام است؟

به‌طور کلی برای تبلیغ دادن از 2 روش پست یا استوری استفاده می‌شود:

  • استوری: تبلیغاتی که در استوری گذاشته می‌شود، معمولا به 2 صورت تک اسلایدی و داستان‌سرایی است که بهترین نوع آن تبلیغات داستان‌سرایی از زبان بلاگر است، چراکه تاثیر‌گذاری‌اش چند برابر خواهد بود.
  • پست یا ریل: نکته‌ای که در تبلیغات پستی وجود دارد، نوشتن کپشن جذاب است. یک کپشن جذاب از 3 بخش قلاب، بدنه و کال تو اکشن تشکیل شده است.

در نظر داشته باشید که برای تبلیغات استوری یا پست، شما باید سناریو جذابی داشته باشید که مخاطب به آن جذب شود.

چگونه یک سناریو جذاب و متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام خود بنویسم؟

برای نوشتن یک سناریو جذاب 3 رکن اساسی وجود دارد:

  • احساس همدلی: باید احساس همدلی را در مخاطب با یک لحن خودمانی بیدار کنید.
  • حس کنجکاوی: حس کنجکاوی مخاطب را قلقلک دهید.
  • از تکنیک PSA استفاده کنید: 30 ثانیه اول تبلیغ در مورد یک مشکل بگویید، 30 ثانیه دوم راه‌حل را ارائه دهید و 30 ثانیه سوم مشکل رو حل کنید.

3 نمونه متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام

اکنون زمان آن رسیده که با استفاده از نکاتی که یاد گرفته‌اید، برای پیج خود آستین بالا بزنید و متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام خود آماده کنید.

متن تبلیغ پیج فروش پکیج اینستاگرام:

تو این شرایط بد اقتصادی بارها دنبال کار گشتی، اما همه ازت سابقه کار می‌خوان؟ این پیج میتونه بهت کمک کنه تا زندگیت رو بسازی.

متن تبلیغاتی فروش گل:

دیروز که دلم گرفته بود یه سر به بیرون زدم، سر راه این گل‌های خوشگل رو دیدم، یهویی دلم باز شد. پیش خودم گفتم باید تورو با خودم ببرم خونه، از وقتی این گل خوشگل رو آوردم خونه همه عاشقش شدن، من این گل قشنگمو از پیج زیر خریدم، خرید حضوری‌ام داره.

تبلیغات پیج ورزشی و لایف استایل:

چند روزه نمیتونستم خوب راه برم و همش کمرم درد می‌کرد، کلی تو اینترنت و اینستاگرام سرچ کردم تا تونستم با الهه جون آشنا بشم فهمیدم چون تمرین‌های باشگاه رو اشتباه انجام می‌دادم کمرم درد می‌کرد (پیج رو تگ می‌کنیم) ممنونم بخاطر راهنمایی‌های خوبت عزیزم.

جمع‌بندی

اگر در اینستاگرام پیج آموزشی یا فروشگاهی دارید و در پی انجام تبلیغات برای فروش 2برابر خود هستید، بهتر است اول با اصول متن برای تبلیغ پیج در اینستاگرام آشنا شوید.

در این مقاله چند نکته درباره آماده‌سازی پیج قبل‌از تبلیغات به شما گفته شد که با استفاده از این تکنیک‌ها می‌توانید جذب فالور و فروش چند برابری را تجربه کنید.

در این مطلب سعی بر آن شد تا ابعاد مختلف تبلیغات در اینستاگرام، روش‌های موثر برای تبلیغ، نکات مهم و موثر در تبلیغات هوشمندانه بررسی شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که تبلیغات در اینستاگرام به تنهایی کافی نیست بلکه بهره‌مندی از محتوای خلاقانه و رعایت اصول ارتباطی است که امکان پیشرفت و برندسازی را به کسب و کارها می‌دهد. با توجه به اینکه اینستاگرام، تبدیل به یک فضای رقابتی برای فروش شده است، تجربیات مجموعه گاو بنفش موجب می‌شود تا شما چند پله از رقبای خود بالاتر باشید. آژانس گاو بنفش با سالها تجربه در زمینه خدمات تبلیغات در اینستاگرام راهنمای شما در موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی است. برای مشاهده نمونه کارهای موفق تبلیغات اینستاگرام به ادرس www.gavebanafsh.com مراجعه کنید و با خدمات ما بیشتر آشنا شوید. همچنین شما می‌توانید با تماس با شماره تلفن 021777۳۶۳۲۱ مشاوره رایگان دریافت کنید. با نکات ذکر شده در این مطلب می‌توانید با قرارگیری در مسیر درست با کمک تبلیغات موثر، به جذب مخاطب پرداخته و کسب و کار خود را رونق دهید.

هشدار! این مطلب صرفا برای آشنایی شما با کسب‌وکار مهمان منتشر شده است و سایت چطور هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد. اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید