شبکه اجتماعی «تروث سوشال» وارد بورس می‌شود؛ افزایش ۳ میلیارد دلاری ثروت ترامپ


سهام‌داران شرکت Digital World Acquisition Corporation (موسوم‌به DWAC) سرانجام با تصاحب شبکه‌ی اجتماعی تروث سوشال موافقت کردند. آن‌طور که آسوشیتد پرس می‌نویسد، با تبدیل‌شدن تروث سوشال به یک شرکت سهامی عام، احتمالا ثروت دونالد ترامپ سه میلیارد دلار رشد می‌کند.

در نتیجه‌ی امضای قرارداد، سهام‌داران شرکت DWAC به سهام‌دار Trump Media & Technology Group (موسوم‌به TMTG) تبدیل می‌شوند؛ TMTG شرکت مالک تروث سوشال است.

به گفته‌ی منابع آگاه، سهام شرکت رسانه‌ایِ دونالد ترامپ هفته‌ی آینده با نماد DJT در نزدک عرضه خواهد شد.

ترامپ حدودا ۷۹ میلیون سهم از TMTG را در اختیار دارد و تبدیل‌شدن این شرکت به زیرمجموعه‌ی DWAC، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را بسیار ثروتمندتر می‌کند.

مقاله‌های مرتبط

ترامپ بیش از ۴۵۴ میلیون دلار در قالب جریمه‌ی قانونی، بدهکار است و به دلیل حکم دادگاه، به مدت ۶ ماه نمی‌تواند هیچ‌یک از سهام‌هایش را بفروشد یا از آن‌ها به‌عنوان وثیقه‌ی وام استفاده کند. البته او می‌تواند از هیئت‌مدیره‌ی شرکت جدید بخواهد که در این زمینه برایش استثنا قائل شوند.

تنها ساعاتی پس از تأیید ادغام شرکت‌ها، ارزش سهام DWAC با افت شدید ۱۲ درصدی مواجه شد.

شرکت مادر تروث سوشال از زمان راه‌اندازی این شبکه‌ی اجتماعی در سال ۲۰۲۲، به‌طور مداوم در حال ضرردهی بوده است. شرکت رسانه‌ایِ ترامپ در ۹ ماه آغازین ۲۰۲۳ بالغ‌بر ۴۹ میلیون دلار ضرر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید