لنوو با همکاری iFixit لپ‌تاپ‌های خود را تعمیرپذیرتر می‌کند


آخرین مدل‌های ThinkPad لنوو در کنگره جهانی موبایل 2024 بارسلون رونمایی شدند. اگرچه این لپ‌تاپ‌ها محکم و مقاوم هستند، اما ویژگی‌های ظریفی هم برای تعمیرات دارند. لنوو اعلام کرده است که با همکاری iFixit، قابلیت‌های تعمیر لپ‌تاپ‌های خود را ارتقا می‌دهد.

به گزارش دیجیتال ترندز، درواقع لنوو همکاری خود با برند تعمیرات کامپیوتر iFixit را آغاز کرده است تا سطح دسترسی داخلی و تعمیرپذیری لپ‌تاپ‌هایش را ارتقا دهد.

مدل‌های قبلی لپ‌تاپ‌های سری T امتیاز تعمیرپذیری 7 را از iFixit دریافت کردند، اما با به‌روزرسانی‌هایی که لنوو با کمک مهندسین iFixit در مدل‌های جدید ارائه کرده، امتیاز 9.3 را کسب کرده است.

ساختار تعمیرپذیر مدل‌های جدید سری Thinkpad لنوو

به‌عنوان‌مثال، مدل ThinkPad T14 Gen 5 ساختار جالبی دارد. این لپ‌تاپ را می‌توان به‌راحتی باز کرد که درنتیجه مهم‌ترین اجزای آن قابل مشاهده و د‌ دسترس برای تعویض یا تعمیر خواهند بود. یک پیچ مخصوص نیز در قسمت زیرین دستگاه برای دسترسی آسان به قسمت داخلی آن درنظر گرفته شده است.

همکاری لنوو با iFixit

«کلی کوریگان»، یکی از مهندسین لنوو، دراین‌باره می‌گوید:

«علامت‌هایی روی صفحه‌کلید وجود دارند که به شما امکان می‌دهند بدون برداشتن کل کاور D، صفحه‌کلید را بردارید. اسلات‌های DIMM ،WAN و SSD در این مدل لپ‌تاپ‌ها باز هستند و لحیم نشده‌اند. همچنین لیبل‌هایی را برای شناسایی راحت‌تر و سریع‌تر قطعات قرار داده‌ایم. درباره باتری، برای آن نوار ربان قرار نداده‌ایم تا تعویضش را آسان‌تر و ظریف‌تر کرده باشیم.»

با توجه به اینکه لنوو بزرگ‌ترین فروشنده لپ‌تاپ در سراسر جهان است، همکاری آن‌ها با iFixit گامی مهم تلقی می‌شود. لنوو با لپ‌تاپ‌های جدید سری T، قابلیت تعمیر را برای پرفرو‌ش‌ترین لپ‌تاپ‌های تجاری خود به ارمغان می‌آورد. البته این تنها کاری نیست که این شرکت در مورد تعمیر‌پذیری انجام داده است؛ در سال 2023 میلادی «لوکا روسی»، مدیر اجرایی لنوو، اعلام کرده بود که این شرکت درنظر دارد که تا سال 2025، حدود 84 درصد از تعمیرات لپ‌تاپ‌هایش بدون نیاز به مراکز خدمات پس از فروش، به‌راحتی انجام شود. به‌عنوان‌مثال، Lenovo ThinkPad T14 Gen 5 نشان می‌دهد که نیاز نیست یک لپ‌تاپ با روش‌های پیچیده و کاملاً تخصصی تعمیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید