اشغالگری اسراییل باید پایان یابد/ ملت فلسطین را نباید ناامید کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست افتتاحیه دور جدید جلسات دیوان بین المللی دادگستری برای بررسی جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه سخنرانی کرد.

«ریاض المالکی» در این نشست گفت: حق موجودیت و تعیین سرنوشت ملت فلسطین نادیده گرفته شده است. اسرائیل اراضی فلسطینی را اشغال می‌کند و دیگر برای فلسطینی‌ها نه آزادی مانده و نه مکان امنی.

وی ادامه داد: نسل‌کشی در نوار غزه نتیجه مجازات نشدن و عدم محاکمه اسرائیل است. رژیم اشغالگر اسرائیل در آغاز نکبت، دو سوم فلسطینیان را از سرزمین خود آواره کرد و سپس در سال ۱۹۶۷ بخش‌های وسیع‌تری را اشغال کرد. اشغالگری اسرائیل بدون هیچ قید و شرطی باید پایان یابد.

ریاض المالکی تصریح کرد: اقدامات و تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل باید متوقف و قوانین بین‌الملل حاکم شود. اسرائیل تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری را در مورد امتناع از نسل‌کشی در غزه نادیده می‌گیرد.

وزیر خارجه تشکیلات خودگردان خاطرنشان کرد: زمان آن فرا رسیده که به معیارها و برخورد دوگانه که ملت فلسطین سال‌ها از آن رنج برده است، پایان داد و ما خواستار حق تعیین سرنوشت خود هستیم. نباید در این مرحله ملت فلسطین را ناامید کرد.

ریاض المالکی همچنین گفت: اسرائیل برای فلسطینی‌ها تنها ۳ گزینه باقی گذاشته است: آوارگی، دستگیری یا مرگ. فلسطین همچنان بزرگترین آزمون اعتبار نظام بین المللیِ مبتنی بر قوانین است و بشریت نمی‌تواند در این آزمون شکست بخورد.

دیدگاهتان را بنویسید