انواع سینی کابل برق

انواع سینی برقی گالوانیزه 20 و 30 سانتی متری

سینی کابل گالوانیزه سرد و گرم به روش های مختلفی تقسیم و علامت گذاری می شود. اولین محدوده انتخاب این تجهیزات مربوط به متریال ساخت و چند سانتی متری و نوع ماده اولیه خواهد بود.

انواع سینی کابل برق از نظر جنس

بسته به موقعیتی که از سینی کابل استفاده می کنید یا بودجه شما چقدر است، می توانید یکی از مواد زیر را انتخاب کنید.

سینی کابل فولادی گالوانیزه

مواد سینی کابل فولادی یکی از مقرون به صرفه ترین گزینه های موجود در بازار است. البته، اگر دوام و دوام فنی برای شما مهم است، گزینه استاندارد را انتخاب کرده اید.

البته این سینی استیل برقی ایرادات و مشکلات خاص خود را دارد. اولین چیزی که باید بدانید این است که سنگین تر است و بنابراین هزینه فولاد مصرف شده را افزایش می دهد. علاوه بر این، مقاومت لازم را در برابر خوردگی نشان نمی دهد.

سینی کابل فولادی ضد زنگ

مدل های استیل که در واقع به نام فولاد ضد زنگ نیز شناخته می شوند. یکی از پرمصرف ترین محصولات موجود در بازار است که مقاومت زیادی در برابر خمش، رطوبت و دمای بالا از خود نشان می دهد و از آلیاژ مقاومی استفاده می کند.

از طرفی کروم و نیکل روی این سینی ها جوشکاری را آسان می کند. به زبان ساده، سینی کابل های ضد زنگ از مقاومت ساختاری خوبی برخوردار بوده و از نظر قیمت گزینه مناسبی هستند.

سینی های آلومینیومی جهت کابل کشی برق ساختمان

وزن کم و مقاومت مناسب در برابر خوردگی از بهترین نکات این ماده (سینی برقی) می باشد. سینی کابل آلومینیومی با برندهای مختلف در بازار ایران عرضه می شود که عدم جذب مغناطیسی یکی از مهمترین نکات در مورد این ماده است.

ساخت کابل کشی برق با سینی

سینی کابل برق در حال حاضر به طور گسترده برای کابل کشی برق یا ساخت و ساز در یک پروژه بزرگ استفاده می شود. سینی کابل گالوانیزه یکی از پرکاربردترین تجهیزات در ساخت و سازهای بزرگ یا پروژه های ساختمانی می باشد که منجر به نگهداری و سفارش بیشتر کابل های برق تولیدی ایرانی با تولید انواع سینی کابل و متعلقات آن می تواند نیاز شما را برطرف کند.

البته می توان به انواع ریل سینی نردبانی نیز اشاره کرد. لطفا توجه داشته باشید که ریل برای چیدن و پشتیبانی از تک لایه ها و البته برای نگهداری لوله ها استفاده می شود و به طور گسترده در بخش های صنعت برق استفاده می شود.

سینی کابل از لحاظ خمش

سینی های کابل از لحاظ خمش به سه دسته کلی تقسیم می شوند. مدل اول سینی کابل دو خم، مدل دوم چهار خم و سری آخری که در بازار به فروش می رسد شش خم گفته می شود.

سینی برقی با دو خم

مدل های دو خم دارای یک طبقه و دو دیوار هستند. که به طور معمول دارای دو خم هستند و در سینی دو خم برای پروژه های ساختمانی عمومی استفاده می شوند. سینی های دو کابل ارزان تر هستند.

سینی برقی چهار گوشه

مدل های سینی کابل چهار خم، علاوه بر دو خم، دارای دو لبه با عرض کوتاه تر و در بالا بلندتر هستند. نمونه هایی از این سینی برقی را می توان در کارخانه های صنعتی یا واحدهای تولیدی و کارگاه ها یافت.

در نتیجه این محصول دارای دسته بندی دیگری نیز می باشد. بسته به اندازه کابل و نوع مسیرها یا جریان هایی که می خواهید از کابل استفاده کنید. مدل سینی برقی کانالی، مشبکی، سبدی و نردبانی را در بازار می توانید پیدا کنید که قیمت آنها نیز با توجه به ابعاد متفاوت است.

سینی کابل نردبانی

این مدل سینی به شکل نردبان کابل می باشد. برای سیم کشی عمودی استفاده می شود و البته در صورت نیاز به سیم جریان افقی می توان از آن برای تثبیت کابل ها استفاده کرد.

سینی کابل سبد

سینی کابل سبد یکی از پرکاربردترین مدل های موجود در بازار است. سینی کابل سبد به راحتی بر روی سقف، کف و دیوار نصب می شود و می توان از آن برای عبور کوتاه بین دو تا یک متر استفاده کرد. سینی در زمینه های مخابراتی، شبکه و فیبر نوری استفاده می شود.

سینی برق مشبک

مدل‌های شبکه‌ای که با نام پانچ نیز شناخته می‌شوند، شامل جریان هوا و آب هستند. در صورت نیاز می توان کابل ها را از سوراخ های مختلف جدا کرد و در واقع به قسمت های مختلف شبکه برق متصل کرد.

سینی کابل کانالی

سینی برقی شانل یکی دیگر از مدل های موجود در بازار است. در پروژه هایی که ممکن است تعداد کابل ها ضعیف باشد استفاده می شود. معمولاً تا سه و نیم متر طول دارند و یکی از بهترین انتخاب ها و جایگزین ها برای ایجاد شاخه های کوتاه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید