ارتش یمن مهمترین مقر ائتلاف سعودی در جنوب مأرب را تصرف کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان



“نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی ، پادگان”الخشینایکی از مهمترین مقرهای ائتلاف سعودی در جنوب شهر. مأرب به کنترل شما آورده شده است.

گفته می شود درگیری بین نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی با نیروهای متجاوز ائتلاف سعودی در صحرا “أم ریش “در بخش”جوابواقع در جنوب شهر. مأرب مواضع برجسته و سعودی در بخش «جواباز صبح یکشنبه ده ها سرباز سعودی در درگیری ها کشته و زخمی شده اند.

ارتش یمن طی روزهای اخیر پیشرفت های زیادی در زمینه امنیت داشته است که در نتیجه آن توانسته مناطق مهمی از این استان را تحت کنترل خود درآورد. مأرب، شبوه و البیضاء تصرف کردن.

فرماندهی نیروهای یمنی العبدیه و جواب به سوی شهر مأرب پیشرفت کردم و موفق شدم اند صدها مزدور سعودی در العبدیه در این استان آنها مجبور به تسلیم می شوند.

با این پیشرفت ، زمینه آزادی مأرب ارائه بیش از هر زمان دیگر و بنابراین مزدوران سعودی آماده است بودن آنها استحکامات خود را اعلام و تقویت کرده اند.

سرتیپ یحیی ساری ، سخنگوی نیروهای مسلح یمن قبلا او اعلام کرده بود که نیروها سنعاء آنها موفق به استان شده اند «البیضاء»به طور کامل منتشر شود.

دولت البیضاء یمن به دلیل موقعیت در مرکز یمن و مجاورت با هشت استان از نظر جغرافیایی اهمیت دارد. سنعاء، ذمار، مارب، اب، صفحه اصلی، ابین، شبوه و ضالع از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار است.

دیدگاهتان را بنویسید